MATERYALLERİMİZ
HAFIZA KARTLARI
YAŞ GRUBU: 60-72 Aylık
KAZANIM GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya
odaklanır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden
söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu
söyler.
Kazanım 6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre
eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları bire bir eşleştirir.
Nesne/varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna, dokusuna, sesine,
yapıldığı malzemeye, tadına, kokusuna, miktarına ve kullanım amaçlarına göre
ayırt eder, eşleştirir. Eş nesne/varlıkları gösterir.
MATERYALLER: Karton, A4 Kâğıdı, Boya Kalemleri, Yapıştırıcı,
PVC Kaplama, Cetvel, Dil Çubuklar, Ponpon
KAVRAMLAR: Eşleştirme, Rakamlar
ÖĞRENME SÜRECİ:
Öğretmen sınıfa geldiğinde kartları masaya ters bir şekilde
dizer yanına da ponponlu çubukları koyar. Sonra çocuklar sırayla gelerek kartların
iki tanesini açar. Açtığı kartlarda eşleşme olan sayılar varsa eğer onları
eşleştirir sonra da bulduğu sayı kadar ponponlu çubuğu koyar.
DEĞERLENDİRME:
Çocuklardan sayıları ritimli olarak saymaları istenir. Hafıza
kartlarındaki sayılar kadar yerlerinde zıplamaları istenerek çocukların
öğrenmesi pekiştirilmiş olur.
YARIM KALMIŞ RAKAMLAR
YAŞ GRUBU: 60-72 Aylık
KAZANIM GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya
odaklanır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden
söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu
söyler.
Kazanım 6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre
eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları bire bir eşleştirir.
Nesne/varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna, dokusuna, sesine,
yapıldığı malzemeye, tadına, kokusuna, miktarına ve kullanım amaçlarına göre
ayırt eder, eşleştirir. Eş nesne/varlıkları gösterir.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri: Bir bütünün parçalarını söyler. Bütün ve
yarımı gösterir. Bir bütünü parçalara böler. Parçaları birleştirerek bütün elde
eder.
MATERYALLER: Mukavva, Elişi Kağıdı, Yapıştırıcı, PVC Kaplama,
Cetvel, Dil Çubuklar, Ponpon, Makas
KAVRAMLAR: Eşleştirme, Rakamlar, Parça Bütün İlişkisi
ÖĞRENME SÜRECİ:
Öğretmen sınıfa geldiğinde kartları karışık olarak masaya
koyar. Sonra renklerine ya da sayılara göre parçaları birleştirmesini ister.
İki farklı materyal yapmanız güzeldi emeğinize sağlık. Eşleştirme kazanımını materyalinizle güzel vermişsiniz. Tebrikler..
YanıtlaSilMateryaliniz de kullandığınız renkler çok hoş ve canlı bir görüntü veriyor ayrıca eğitici emeğinize sağlık
YanıtlaSilParça bütun iliskisi var renkleri güzel gorsel açıdan güzel ellerinize sağlık
YanıtlaSilparça- bütün ve eşleştirme konusunu çocuklara kazandırmak açısından güzel. Kartların farklı renklerde olması çocukların eşleştirmeyi kolaylıkla yapabilmesini sağlıyor. Ellerinize sağlık.
YanıtlaSil