17 Kasım 2019 Pazar

7. HAFTA ETKİNLİĞİMİZ

MATERYALLERİMİZ

HAFIZA KARTLARI

YAŞ GRUBU: 60-72 Aylık

KAZANIM GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Kazanım 6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları bire bir eşleştirir. Nesne/varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna, dokusuna, sesine, yapıldığı malzemeye, tadına, kokusuna, miktarına ve kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir. Eş nesne/varlıkları gösterir.

MATERYALLER: Karton, A4 Kâğıdı, Boya Kalemleri, Yapıştırıcı, PVC Kaplama, Cetvel, Dil Çubuklar, Ponpon

KAVRAMLAR: Eşleştirme, Rakamlar

ÖĞRENME SÜRECİ:
Öğretmen sınıfa geldiğinde kartları masaya ters bir şekilde dizer yanına da ponponlu çubukları koyar. Sonra çocuklar sırayla gelerek kartların iki tanesini açar. Açtığı kartlarda eşleşme olan sayılar varsa eğer onları eşleştirir sonra da bulduğu sayı kadar ponponlu çubuğu koyar.

DEĞERLENDİRME:
Çocuklardan sayıları ritimli olarak saymaları istenir. Hafıza kartlarındaki sayılar kadar yerlerinde zıplamaları istenerek çocukların öğrenmesi pekiştirilmiş olur.






YARIM KALMIŞ RAKAMLAR

YAŞ GRUBU: 60-72 Aylık

KAZANIM GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Kazanım 6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları bire bir eşleştirir. Nesne/varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna, dokusuna, sesine, yapıldığı malzemeye, tadına, kokusuna, miktarına ve kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir. Eş nesne/varlıkları gösterir.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri: Bir bütünün parçalarını söyler. Bütün ve yarımı gösterir. Bir bütünü parçalara böler. Parçaları birleştirerek bütün elde eder.

MATERYALLER: Mukavva, Elişi Kağıdı, Yapıştırıcı, PVC Kaplama, Cetvel, Dil Çubuklar, Ponpon, Makas

KAVRAMLAR: Eşleştirme, Rakamlar, Parça Bütün İlişkisi

ÖĞRENME SÜRECİ:
Öğretmen sınıfa geldiğinde kartları karışık olarak masaya koyar. Sonra renklerine ya da sayılara göre parçaları birleştirmesini ister. 







4 yorum:

  1. İki farklı materyal yapmanız güzeldi emeğinize sağlık. Eşleştirme kazanımını materyalinizle güzel vermişsiniz. Tebrikler..

    YanıtlaSil
  2. Materyaliniz de kullandığınız renkler çok hoş ve canlı bir görüntü veriyor ayrıca eğitici emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Parça bütun iliskisi var renkleri güzel gorsel açıdan güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. parça- bütün ve eşleştirme konusunu çocuklara kazandırmak açısından güzel. Kartların farklı renklerde olması çocukların eşleştirmeyi kolaylıkla yapabilmesini sağlıyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil