29 Kasım 2019 Cuma

8. HAFTA ETKİNLİĞİMİZ

SINIFIMIZA GELEN FARKLI MATERYALLER

Bugün sınıfımıza hocamız bu materyallerle geldi. Bizlere yönerge kitaplarını vermedi ve bizden bunları kullanarak nasıl oyun çıkarabiliriz diye baktı. İlk başta anlamakta zorlansak da sonunda kavrayarak oyunları ürettik onları sizlerle paylaştık. 
İleride öğretmen olduğumuzda çocuklara doğru yönergeler vermemiz gerektiğini kutu oyunlarının çocuklarımız açısından anlaşılabilmesi için ve onlara uygun yönergeler vererek sonra bu kutu oyunlarını sınıfımıza bıraktığımızda çocuklarımız nasıl oyunlar çıkartıyor onlar bu oyunları nasıl değerlendiriyor ve keşfediyorlar merakla beklediğimiz şeyler arasında yer alıyor.


DOMİNO: Bu materyalde sayıları, resimleri ya da resimlerde şekillerin sayıları kadar eşleştirerek sonunda hiç bir kart kalmayıncaya kadar devam ediyor. İlk başta anlamakta baya zorlandık arkadaşlarımızla kafa patlattık. Sonunda bu sonucu elde ettik. Çocuğa ilk verdiğimizde bizler gibi anlayamayabilir. Ama doğru yönergeleri verirsek baya eğlenceli bir oyun olur. Hem kartların büyük olması resimlerin dikkat çekici olması çocuklarında eğlenmesine farklı oyunlar çıkartmasına vesile olabilir. 



MIKNATISLI ŞEKİLLER: Bu materyalde kağıtlarda şekiller vardı. Çocuklar o şekillere göre resimleri yaptık. Eğlenceliydi ama çocuklara yönerge vermeden belki daha farklı şekiller çıkabilir. Sadece kağıttaki şekillere göre olursa çocukların hayal güçlerine kısıtlama getirilebilinir. Bu materyalden geometrik şekilleri öğrenmesi daha kolay çünkü çocuklar şekilleri elleriyle dokundukları zaman onun kenarları nasıl eşitliği nasıl diğer şekilden neden farklı olduğunu görebilmektedir. Bu da çocuklara matematikte geometrik şekillerin temellerini atmamıza yardımcı olur.



KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ: Bu materyalde parça-bütün ilişkisi şekilleri tamamlama ve yolu bulmaktı. İlk başta yönergemiz olmayınca ne yapacağımızı bilemedik yolu tamamlarken sıkıntı oldu. Sonra hocamız yönerge kitabını verdi evi, ağaçları, kurdu, kırmızı başlıklı kızı ve yolu nereye koyacağımızı öğrendik sonunda böyle bir sonuç çıktı. Çocuklarımız için yönergeler çok önemli ve bizler bu yönergeleri doğru verirsek o zaman güzel sonuçlar alırız. 


YUMURTA: Bu materyalde gördüğünüz gibi yumurtalar ikiye ayrılıyorlar. Bu da parça-bütün ilişkisi çocuğun tam-yarım gibi kavramlarının öğrenmesi açısından önemlidir. Bu materyalde böldüğümüzde yumurtaların üzerilerinde şekiller vardı bu şekillerle ilk oyun bulamadık sonra arkadaşlarımızla düşündük tartıştık sonunda yumurtaları ters çevirip çocukların eşleştirmesi için eşlerini bulmalarını isteyebiliriz. 


BAL PETEĞİ: Bu materyal ilk elimize geldiğinde kartlarda sayılar vardı ve renkli arı peteklerini yerleştireceğimiz bulamadık. Kutusuna bakmak istedik o da İngilizce olduğu için anlayamadık. Arkadaşlarımızla inceledik evirdik çevirdik sonunda oyunu keşfettik. Sayıların toplamlarıyla 7 rakamını elde etmemiz gerekiyor. ve kartların altında olan renkli arı peteklerini sembolleri var o petekleri kullanarak toplamda 7 rakamını elde ederek. Arı peteğini tamamlamış oluyoruz. Ama çocuğumuzun bunu yapabilmesi için bir kaç kavramları bilmesi gerekmektedir. Toplama, sayı kavramı, farklı sayıların toplama şekillerini görebilmesi gibi kavramlar gelişmeli sonra bu oyunu oynamalıdır. 


RESİMLERDEN HİKAYE OLUŞTURMA: Bu materyalde resimleri oluş sırasına göre sıralamamız gerekmektedir. Çocuklarımızın ilk sıralama becerileri gelişmesi açısından önemlidir. Bu kartlardan önce çocuğumuza anlayabilmesi için kartlarda olan resimlerden bir hikaye, şarkı, tekerleme gibi örneklerle kartların oluşum sıralamasını anlaması için önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder