2 Nisan 2020 Perşembe

ÇOCUKLARIN OYUNLARI ESASINDA ÖĞRETMENİN ÜSTLENDİĞİ ROLLER (MAKALE)

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OYUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Bu çalışmayı Yrd. Doç. Dr. Atiye Adak Özdemir ve Yrd. Doç. Dr. Oya Ramazan tarafında yapılmıştır. Çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin oyuna ilişkin algı ve görüşlerini belirlemektir.
Bu çalışma İstanbul ilinde  İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki anaokullarında görev yapan 63 okul öncesi eğitim öğretmeniyle yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Oyunda öğretmenin rolü, oyun ve oyun ortamlarının çocukta gelişim ve öğrenmeyi en üst düzeyde nasıl destekleyebileceği konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip olursa ancak çocuklara da bu olanakları sunar.
Sonuç olarak; çocuğun kendini ve potansiyelini özgürce yansıttığı ortam, eğlenceli olma, yaşama hazırlık, çocuklar tarafından yapılan her şey ve çocuk için değerli olma, öğrenme ve gelişme etki olmak üzere öğretmenlerin oyuna ilişkin tanımlamaları ile ilişkili olarak altı ana tema belirlenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder