2 Nisan 2020 Perşembe

ÖĞRENME MERKEZLERİNDE OYUN (MAKALE)

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğrenme Merkezlerinin Çocukların Serbest Oyun Davranışları Üzerine Etkisi

Bu çalışma 2014-2015 eğitim öğretim yılında Karabük ilinde görev yapmakta olan 20 okul öncesi öğretmeni ile yapılmıştır. 
Çalışmayı Arzu Özyürek ve Nisa Kılınç yapmıştır. Çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında sınıf ortamı ve öğretmen tutumlarının çocukların serbest oyun davranışlarıyla olan ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırmada veri toplamak amacıyla, araştırmacılar tarafından uzman görüşleri alınarak oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir.
Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin yarısından fazlasının sınıflarında bulunan öğrenme merkezlerinin amacına uygun oluşturduğunu fakat oyuncak temini konusunda sıkıntı çektikleri, kullanılan materyallerinin okul idaresi tarafında temin edildiği, serbest oyun zamanının genel olarak bir saat sürdüğü, öğrenme merkezlerinin yıl boyu sabit kaldığı, çok az sayıda öğretmenin sınıfına geçici merkezler oluşturduğu belirlenmiştir. 
Bir başka sonuç ise araştırmaya katılan öğretmenlerin hemen hemen hepsinin serbest oyun zamanında aile katılımına yer vermemeleridir. Öğretmenler öğrenme merkezlerinin çocukların sosyal-duygusal, bilişsel, dilsel ve psikomotor alanlarında gelişmelerine katkı sağladığını düşünmektedir. Öğretmenlere göre çocukların en bağımsız hareket ettiği merkezler dramatik oyun merkezi, blok merkezi ve sanat merkezidir. 
Öğretmenlerin sınıfta kullanılacak materyalleri belirlerken daha çok cinsiyet ve yaşlarını dikkate aldıkları belirlenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder