ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ İLE İLGİLİ MAKALE
İlk önce bu makaleyi seçmemizin nedeni okul öncesi çocukların oyun algıları nasıl olduklarını öğrenmektir. Okul öncesi eğitim programımızda oyun temel bir felsefedir. Bundan dolayı bizlerde oyunlarla ilgili makale inceledik.
Bu araştırma Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde yayınlanan bir makaledir. Makaleyi Sezai KOÇYİĞİT ve Nisa BAŞARA BAYDİLEK tarafından yürütülmüştür. Araştırma, Olgu Bilim Deseni’nde
gerçekleştirilmiştir. Oyun olgusu, altı yaş çocuklarının çektikleri fotoğraflar ve
çektikleri fotoğraflar üzerine çocuklarla yapılan görüşmeler aracılığıyla incelenmiştir.
Veriler, betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir.
Bulgulara göre bir etkinliğin oyun
olabilmesi için; etkinliğin içinde oyuncak olması, çocuğun oyuncakla teması olması,
eğlenceli olması, planlamanın çocuklar tarafından yapılması gerekmektedir. Ayrıca
çocuklar öğretmenlerin oyunlara katılmadıklarını ve evde genelde yalnız oynadıklarını
belirtmişlerdir. Sonuç olarak, öğretmenlerin planlamalarında kazanım ve göstergeleri
çocukların algıladıkları şekliyle oyunun içine gizlemeleri gerektiği, ebeveynlerin ve
öğretmenlerin akademik kaygılarla çocukların oyunlarında engelleyici olmamaları,
çocukların oyun ihtiyaçlarına daha duyarlı olmaları gerektiği söylenebilir.
Araştırma,
2013-2014 eğitim-öğretim yılı Aydın ili merkez ilçesinde yer alan Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ve anasınıflarında eğitim gören altı yaş
grubundan 13 çocuk ile gerçekleştirilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder