31 Mart 2020 Salı

ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ MAKALE

ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ İLE İLGİLİ MAKALE

İlk önce bu makaleyi seçmemizin nedeni okul öncesi çocukların oyun algıları nasıl olduklarını öğrenmektir. Okul öncesi eğitim programımızda oyun temel bir felsefedir. Bundan dolayı bizlerde oyunlarla ilgili makale inceledik.
Bu araştırma Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde yayınlanan bir makaledir. Makaleyi Sezai KOÇYİĞİT ve Nisa BAŞARA BAYDİLEK tarafından yürütülmüştür. Araştırma, Olgu Bilim Deseni’nde gerçekleştirilmiştir. Oyun olgusu, altı yaş çocuklarının çektikleri fotoğraflar ve çektikleri fotoğraflar üzerine çocuklarla yapılan görüşmeler aracılığıyla incelenmiştir. Veriler, betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir.
 Bulgulara göre bir etkinliğin oyun olabilmesi için; etkinliğin içinde oyuncak olması, çocuğun oyuncakla teması olması, eğlenceli olması, planlamanın çocuklar tarafından yapılması gerekmektedir. Ayrıca çocuklar öğretmenlerin oyunlara katılmadıklarını ve evde genelde yalnız oynadıklarını belirtmişlerdir. Sonuç olarak, öğretmenlerin planlamalarında kazanım ve göstergeleri çocukların algıladıkları şekliyle oyunun içine gizlemeleri gerektiği, ebeveynlerin ve öğretmenlerin akademik kaygılarla çocukların oyunlarında engelleyici olmamaları, çocukların oyun ihtiyaçlarına daha duyarlı olmaları gerektiği söylenebilir.
Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı Aydın ili merkez ilçesinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ve anasınıflarında eğitim gören altı yaş grubundan 13 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder